הפודקסטים שלנו

מחשבה אחת | ועדת המעקב

בתוך כל מהומת המלחמה הזו עולה ובוקעת אפילה ישנה-חדשה. רדיפתם של אזרחיה הערבים של ישראל. חברה שלי פוטרה מעבודתה במכללת קיי בגלל פוסטים ואימוג׳ים. אחת אחרת הוזהרה על שהאפילה את תמונת הפרופיל שלה, רופא הורחק מעבודתו בשל פסוקים מהקוראן ויונת שלום, פרוגרומיסטים פשטו על מגורי סטודנטים בנתניה. מתנחלים מתאנים ומתעמרים והורגים פלסטינים בשטחים הכבושים. המשטרה מאיימת על בעלי אולמות שלא יאפשרו כינוסי מחאה כנגד מסע הנקם ושפיכות הדמים. והיד האלימה עוד נטויה.

על רקע כל אלה השתתפתי לראשונה בחיי – בשבוע שעבר במסיבת עיתונאים משותפת עם יושב ראש ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל.

ההזמנה של יושב ראש ועדת המעקב חברי, חברי חבר הכנסת מוחמד בראקה מאד מאד ריגשה אותי. האם השותפות הזו היא האור הראשון בתוך מנהרת החשיכות? הנה כמה מהדברים שדיברתי עליהם.

הרגע הזה הוא רגע בהיר של סולידריות. מעבר לכל חלוקה פוליטית ישנה. אני כאן בשמם של המוני ישראלים שרוצים שותפות אחרת. שווה, שיווינית, שאין בה פיות סתומים. בייחוד לא בזמן שחובה להשמיע קולות אחרים

כמוני כמותכם.. מוכה צער. ותדהמה מבקש נחמה.

השוחטים של החמאס לא הבחינו בין דם לדם. בין איש לאישה. נערים וזקנים. יהודים או בדואים. פרמדיק מאיכסל או אוהבת שלום מבארי. אני אבל בין כל האבלים. מנחם בין מנחמים. ומוצא כח רב בגילויי הגבורה האנושית של אלה שהקריבו את חייהם כדי להציל את חיי האחרים. מכוחם אנחנו כאן היום.

1. מ 1948 יש כאן מצב חירום בטחוני ניצחי

מהשבעה באוקטובר אנחנו בשיבעה קולקטיבית. הרבה ״שיבעות״ ונוסף להן מצב חירום דמוקרטי ברור ומיידי.

2. זהו מצב חירום שיש לו שלש חזיתות:

החזית הראשונה

2.1. הם הפשעים שביצעו החמאס והערב רב העזתי שעלה איתו בישובי עוטף עזה הם פשעים מוחלטים. נגד האנושות והאנשים, נגד צווי האל של מרבית המאמינים בני דתות אברהם ונגד החוקים המקומיים והבינלאומיים. אין להם הסבר, אסור להבין אותם ולא תהיה להם שיכחה. התנחומים שלנו אל כל הקרבנות והמשפחות, פגועי הגוף והנפש באים מקרב לב שבור ועיניים בוכות.
2.2. מעולם לא בוצעו כאן פשעים שכאלה. וגם לעולם לא תהיה להם מחילה.
2.3. אלה פשעים מוחלטים שלא סובלים שום יחסיות, ושום השוואה ושום הצדקה. כל מי שמנסה להסביר או להשוות. מגנה ומוסיף ״אבל…״ כלשהו הוא מכחיש זוועות ופשעים ניקלה.

בחזית השניה

2.4. יש כיבוש. יש אפליה. יש סבל ויש שלילה עמוקה וארוכה של זכויות אדם, פשעי החמאס לא יסתירו את המציאות הזו ולא יכולים להצדיק אותה. תחת מגפי הכיבוש הישראלי חיים מיליוני בני אדם שכבר חצי מאה אין להם חירויות דמוקרטיות טבעיות. בין הירדן לבין הים יש היום מדינה אחת שיש בה שני משטרים. האחד כולו זכויות יתר ליהודים והשני כולו אפליות לפלסטינאים.
2.5. חובה להיאבק בכיבוש בכל דרך אזרחית, פוליטית ומדינית אפשרית כאילו אין חמאס. וחובה להילחםבחמאס מלחמת חורמה שאין עימה פשרות. למרות הכיבוש הנורא, המשחית והמושחת.
2.6. ולא. אין ולעולם לא תהיה שום דרך מוסרית להצדיק את מעשי החמאס בעוולות הכיבוש.

3. בחזית השלישית
3.1. ממשלת הנאשם עושה כל שביכולה ההרסנית כדי להעמיק את ההפחדה, האפליות, האיומים וההסתה כנגד הקהילה הפלסטינית, ערבית ישראלית. על לא עוול בכף הרבים, למרות הסולידריות המופלאה, הסכנה האחת, והקורבנות המשותפים.

ממשלת הנאשם נתניהו, עם משטרת נער הגבעות בן גביר בשותפות גזען ההכרעה סמוטריץ׳, עושים כל שביכולתם כדי לחבר את שלשת החזיתות לאחת. הם חותרים בכל כוח החבלה שבהם ליצירת חזית איומה של מלחמת גוג ומגוג, כל בכל. כדי להסתיר את מחדליהם, כדי לחפות על חרפתם, כדי להציל שוב את הנאשם ושריו-עברייניו מאימת הדין ומגזר הדין הזועם של ההמונים וההיסטוריה.

זה לא יקרה!!

כי אנחנו כאן ניצבים כתף אל כתף. בחזית דמוקרטית מאוחדת.

1. שותפים לאבל ולכאב של קורבנות טבח אוקטובר. בלי שום הסתייגויות.
2. דורשים חילופי חטופים, שבויים ואסירים. עכשו. וכולם.
3. לא מוכנים לקבל את הנקמה והזעם כמדיניות. מסרבים להיות שותפים או תומכים לשפיכות הדמים חסרת האבחנה בעזה ובשטחים הכבושים.
4. וזה לא יקרה כי אנחנו, ישראלים יהודים וערבים. המאמינים בדמוקרטיה בריאה מתייצבים מנגד ו…מתנגדים. אנחנו מחוייבים לשיוויון מלא לכל אזרחיה של ישראל. מסרבים להיכנע לסתימת הפיות בתירוצי מלחמה חלולים. דווקא כשתותחי הקטל רועמים המוזה הדמוקרטית חייבת לומר את דברה. בקול רם עוד יותר. ואנחנו נציגיה.
5. זה לא יקרה כי זה רגע של גדלות רוח של החברה הערבית בישראל. שלא נגררת אחרי הלכי רוח מסיתים או פרובוקציות של סוכני ההרס מימין.
6. יש רק בטחון אחד והוא בטחון לכולם. בטחון של דמוקרטיה וזכויות. ליהודים וערבים, לישראלים ולפלסטינים. בטחון השכנות גדול ובטוח מכל מטוס ופצצה, אלימות לשמה וקנאות דתית בשם האל.
7. אנחנו מאמינים רק בניצחון אחד: ניצחון האור על החושך, ניצחון הדמוקרטיה על העריצות, ניצחון האנושיות על פני הברבריות.

ההמנון הישראלי והאנושי שלנו ידוע אלה התקווה והתקווה האמיתיות:

שַׂחֲקִי כִּי בָאָדָם אַאֲמִין,

כִּי עוֹדֶנִּי מַאֲמִין בָּךְ.

כִּי עוֹד נַפְשִׁי דְּרוֹר שׁוֹאֶפֶת

לֹא מְכַרְתִּיהָ לְעֵגֶל-פָּז,

כִּי עוֹד אַאֲמִין גַּם בָּאָדָם,

גַּם בְּרוּחוֹ, רוּחַ עָז.

אַאֲמִינָה גַּם בֶּעָתִיד,

אַף אִם יִרְחַק זֶה הַיּוֹם,

אַךְ בּוֹא יָבוֹא – יִשְׂאוּ שָׁלוֹם

אָז וּבְרָכָה לְאֹם מִלְּאֹם.

ובתמצית: מלחמה בפושעי המלחמה, שלום עם שותפי השלום, נחמה לאבלים, השבת החטופים והגנה אמיצה וחסרת פשרות על הדמוקרטיה השבירה שלנו.

חפשו תכניות או פרקים

הפודקסטים שלנו
מי אנחנו
דילוג לתוכן