הפודקסטים שלנו

גלעד שר: ״כשהתברר כיוון הממשלה, עוד לפני הקמתה, התארגן גרעין מטה ההתנגדות להפיכה המשטרית״

ב-14 בדצמבר 2022, חודש וחצי לאחר הבחירות לכנסת ושבועיים לפני השבעת ממשלת נתניהו-דרעי-סמוטריץ׳-בן גביר-גולדקנופף, נפגשו ארבעה פעילים במשרדו של אורני פטרושקה, יזם, טייס קרב לשעבר וחותר מתמיד לשלום.

היו שם הרמטכ״ל ומפקד חיל האוויר בדימוס דני חלוץ, מנכ״ל משרד ראש הממשלה לשעבר יוסי קוצ׳יק ועו״ד גלעד שר – משפטן, לפנים גם חייל ועיתונאי, מנהל לשכת ראש הממשלה אהוד ברק ושותף ליוזמות שלום עם הפלסטינים וסוריה.

כשייכתבו דברי ימי התנועה האזרחית המצליחה ביותר בתולדות המדינה, התנגדותם של מאות אלפים למזימתו של שר המשפטים לוין, בברכת נתניהו, להסתער על מערכות החוק, ייוודע מקום של כבוד לאותו מפגש חלוצי של מטה המאבק. כך, שם, נוסד הגרעין. בהמשך הצטרפו אליו ד״ר שקמה שוורצמן-ברסלר, עו״ד – המשנה לשעבר ליועץ המשפטי לממשלה – דינה זילבר, אילן שילוח, יהודה אדר ומאוחר יותר גם האלוף בדימוס עמוס מלכא. ערן שוורץ, טייס במילואים שניהל את בית יגאל אלון כשקוצ׳יק היה שם יו״ר, מנהל את המטה.

שר, גילי בפי מודעיו, אינו חושף סודות מהחדר. הוא אמון על שמירת סוד. בנו של שליח משרד החוץ בפאריז, טנקיסט בשריון בסיני במלחמת יום הכיפורים, מפקד – עד אל״מ ומח״ט – בהמשך שירות החובה ובעשרות שנות מילואים, שופט צבאי (צאלים ב׳) וסניגור (ועדת וינוגרד, תיק 3000), עורך חדשות ב״קול ישראל״, חבר בצוותי המו״מ של רבין וברק, שותף למגעים חשאיים ולעיבוד מיתווים לשלום.

בשיחה עם אמיר אורן ב״אפרכסת״ מספר שר על ילדותו בקיבוץ מחניים, על לחימת הטנקים המתמעטים בגדוד הסדיר 46 (דוד שובל) מחטיבה 401 (דן שומרון) בכוחות הצבא המצרי, על שיבוצו כשופט בתיק אסון תרגיל ההתנקשות בסדאם חוסיין ועל ההישגים והאכזבות באותה שנה וחצי של ממשלת ברק. הוא מוחה בחריפות על מאמצי תומכיו של נתניהו לצייר את ברק ככוח שמאחורי המחאה ומדגיש שמטה המאבק אינו מנהיג את התריסרים הרבים של אירגונים ארציים ומקומיים הפועלים מאז תחילת ינואר – ביניהם שהתנסו עוד במחאות מנדלבליט ובלפור בעשור שעבר – אלא רק מתאם ומתעל את הרוח הגדולה שהתרוממה והתקוממה.

חפשו תכניות או פרקים

הפודקסטים שלנו
מי אנחנו
דילוג לתוכן